woensdag 19 november 2014

Afgelopen jaar als karper en meerval visser

2014 is geslaagd !!!
Afgelopen 2 maanden heb ik vrij weinig tijd besteed aan mijn blog, juist doordat ik veel werk en liever mijn overige tijd besteed aan het vissen en filmpjes maken kom ik er gewoonweg vaak niet aan toe om een goed stukje tekst te typen.

toch wil ik een klein stukje kwijt over de afgelopen jaar dat ik de eerste stappen heb gezet in voor mij een hele nieuwe vis wereld het meerval vissen.
Voordat het jaar 2014 zijn intreden deed had ik jullie verteld dat ik mij hard wilde gaan maken om enkelen meervallen te vangen in ons kikkerlandje.
Vele nachten heb ik op die dingen gevist en vooral in het begin van deze avontuur kon ik maar moeilijk mijn draai vinden, neem nou de eerste 4 avonden dat ik 1 meerval van maar liefst 114


centimeter wist te vangen om vervolgens erna 8 keren te blanken ! dit was een moment dat ik twijfelde om ermee door te gaan maar toch liet ik ze niet zo makkelijk van me winnen.
Na mijn eerste filmpje meerval vissen in Nederland - update 01 besloot ik er alleen nog maar met de boot er op uit te gaan, en dit leek de juiste keuze te zijn.
De eerste nacht dat ik er op uit ging met mijn alumacraft ving ik een bijzonder grote en zware meeval die ik nooit goed heb kunnen meten vanwege de hoofdlamp die ik niet bij me had en daardoor mijn meet Lind niet heb kunnen vinden.
Toch is het zo dat bij die vangst het meerval vissen echt is geboren bij mij, want deze vis die rechts onder op de foto staat van mijn startpagina wist mij ruim 35 minuten bezig te houden het leek wel een marathon op een mini hartloop baan zo veel rondjes heb ik in mijn boot gelopen !
Toch wil ik nog 1 keer alles met jullie doornemen in de form van een filmpje waar ik ook mijn mooiste karper vangsten toon in het 2e deel van het filmpje !

De rooie balk met de link naar me filmpje ;)

http://youtu.be/M9YX4Gdwn3Q?list=UUVvLWQ5qfGnqgLvYXSnjomQ

Uiteraard smaakt dit naar meer en zal er in 2015 weer worden gevist op zowel karper als meerval
Wel heb ik de plannen om mijn visgronden te verleggen !

Groetjes Sander Kunst

10 opmerkingen:

  1. Voor een eerste jaar met testen, uitzoeken en leren over meerval heb je je draai uiteindelijk gevonden. En niet te beroerd om je ervaringen te delen. Op naar het tweede jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Boudewijn
      Had momenten dat ik twijfelde om door te gaan, helemaal na mijn eerste vangst om vervolgens 8 keer op een rij te blanken
      Maar zo zie je maar dat wanneer de beteren tijden aanbreken de motivate tot ongekende hoogte stijgt

      Verwijderen
  2. Was weer genieten Sander. Een mooi jaaroverzicht en een geslaagde nieuwe uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Michael

      Volgend jaar ga ik opnieuw achter de meervallen aan !
      Heb er nu al zin in ;)

      Groetjes

      Verwijderen
  3. Zo te lezen een geslaagd jaar Sander! En niet opgeven als je een paar keer blankt. Dat is de sleutel naar het succes.... Maar dat had je wel begrepen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Bjorn

      Uiteraard heb ik meer genoten dan voorgaande jaren juist voor deze verfrissend visserij

      Groetjes

      Verwijderen
  4. Top dat je doorgezet hebt, vind het super cool dat je gewoon geslaagd bent in je opzet om in Holland gericht Meerval te vangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vindt ik zelf ook eigenlijk een beetje zo !
    7 maanden geleden de knoop door gehakt met de gedachten als het me bevalt zal ik er het jaar erop nog meer werk van maken !

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap 'werk' Sander! Mooie resultaten en mooi filmpje!

    Gr Koen

    BeantwoordenVerwijderen