woensdag 21 mei 2014

Meerval vissen in Nederland Update - 02

Een nieuw peroonlijk record Meerval
Na de vangst van een Meerval van 114 centimeter ben ik nog diverse keren op pad geweest om opnieuw een meerval aan de haak te slaan, maar zoals ik al heb verteld in het eerste filmpje meerval vissen in Nederland update - 01  is het vele malen moeilijker dan ik had durven denken.
Na dat ik zeker 7 vette blanks heb kunnen bij schrijven na de laatste vangst wilden ik eens een poging wagen om vanaf me boot te vissen op meerval en dat lijkt een succes te zijn.
Wel is het dik 2 uren varen maar eenmaal aangekomen, en ik eindelijk kan plaats nemen achter de hengels lijkt het na dat ik 3 uren aan het vissen ben, dat ik met mijn neus in de boter ben gevallen, ik vernagel namelijk mijn vorige meerval vangst.
Ik mag een meerval verwelkomen die vele malen dikker is en 9 cm langer is  !!!
Deze is maar liefst  (( 123 bij 46 pond ))



Wel was het een ongecontroleerde en keiharde strijdt om en onder mijn boot en ik moest continu ervoor zorgen dat de meerval niet om mijn steekstokken heen kon zwemmen, de dril duurde zeker 20 minuten en na dat ik de meerval in de boot heb kom ik er achter dat ik mijn film lampje ben vergeten en kan niks anders doen dan met de zelf ontspanner van me camera 2 foto's te schieten en waarvan er helaas maar 1 gelukt is !
vroeg in de ochtend vang ik opnieuw een meervalle-tje en die kan ik wel filmen, 
Natuurlijk ben ik enorm blij met deze 2 geweldige vangsten maar de jacht gaat kei hard door naar die gigantische Hollandse zoet water monster  !

Tot Snel

Groetjes Sander Kunst

10 opmerkingen:

  1. Volgens mij heb je het monster al te pakken. Gefeliciteerd!! Nu lekker chillen? Of ga je voor groter?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks dres, chillen ? En echt niet ik krijg net pas de smaak een beetje te pakken !
    We gaan kei hard Door want inderdaad ze zitten er nog groter en ik wil dit jaar nog een meerval van minimaal 160 cm of groter vangen op Nederlandse bodem ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. we gaan niet hebberig worden he ouwe .maar je flikt het toch maar weer super man.nn was gezellig vrijdag trouwens doen we nog een keer groet fons

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha fons ik wil niet groter! Maar de grootste :-)
      Was zeker gezellig fonds dar doen we zeker nog eens over ;-)

      Verwijderen
  4. ps; ik zal de volgende keer ff zwaaien wanneer ik langsfiets :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan vaar ik naar de kant en dan drinken we er 1 Peter Bekking ;)

      Verwijderen
  5. Stoer dat je er mee doorgaat Sander...
    Wat is eigenlijk het Nederlands record; weet je dat toevallig?

    Groet,

    Rombout

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Rombout
    Vindt het zelf een erg interessante visserij, ook zijn ze enorm sterk toch is het best lastig ze te vangen maar de goede periode om ze te vangen staat voor de deur dus verwacht er nog wel een paar uit te trekken :)

    Ik heb al menigte foto,s gezien met de lengte erbij gemeld maar ik vermoedt dat ze op diverse plekken van tegen de 230 centimeter zijn gevangen in Nederland !
    De gedeelte waar ik vis zijn er exemplaren van tegen de 210 centimeter gevangen.
    Wie weet wat er allemaal nog uit komt, best een spannend idee al zeg ik het zelf :)

    Groetjes Sander

    BeantwoordenVerwijderen