zondag 27 januari 2013

Terug in de tijd.

Toen was het echt spannend !
Gisteren avond was ik bezig mijn kist leeg te halen want deze spullen moesten in een verhuisdoos worden gestopt.
Het duurt namelijk niet lang meer voor dat wij de sleutel krijgen van ons nieuwe appartement.
Ergens onder in deze kist lagen mijn oude vis foto,s van vroeger.
Helaas waren bijna allen foto,s onleesbaar geworden op 2 enkelen na.
Natuurlijk baal ik erg dat velen ouwe foto,s verloren zijn gegaan maar ja shit happend
Ik heb besloten om deze foto,s te scannen en op mijn blog neer te knallen, dit omdat deze foto,s vele toffe herinneringen bij mij ophalen !
Foto 1.


Ik was 11 a 12 jaren oud dat ik elke dag naar school toe fietsten samen met een vriendje zo net voor de zomer vakantie.
Op een dag nemen wij eens een anderen fiets route. en ontdekten ik ergens op een afgelegen stuk een paadje,.
Zo jong als dat ik was besluit ik deze samen met mijn vriend het dicht begroeide paadje te volgen.
Makkelijk was het niet want het paadje was maar een halve meter breed met daar om heen vele branden netels en beren klauwen.
Tot mijn verbazing komen wij na 10 minuten aan bij een mysterieus klein meertje.
Eenmaal aangekomen bij het meertje zien  wij vele karpers aan de oppervlakten liggen.
Niet veel later fietsen wij terug richting de camping maar eenmaal aangekomen besluit ik om mijn hengel te halen want het is op die leeftijd natuurlijk reten spannend om zo een grote vis proberen te vangen.
Een uur later ben ik samen met mijn vriend terug bij het mysterieus meertje
Ik zelf ben bewapend met een hengel en een halfje wit ( gejat van mijn moeder ) en mijn vriendje met mijn schepnet.
Ik rijg een stuk korst van een witte snee brood aan mijn haak en gooi deze tegen het riet aan zo een 5 meter uit de kant.
Een kwartier na dat ik de korst tegen het besje riet heb gegooid word dezen van het oppervlakten geslurpt.
Ik sla aan en de gehaakte karper trekt zonder enige moeite een meter of 25 snoer van mijn spoel af.
Het gevecht duurt zeker een minuut of 10 voordat de karper voor het kant nog enkelen pogingen waagt om aan ons te ontkomen.
We scheppen haar en tillen haar met zijn tweeën op de kant, en potverdikke wat was dat ding zwaar zeg !!!
Foto 2.


Na een avondje kinder disco die tot 00:00 duurden bij ons op de camping had ik besloten om vroeg in de ochtend te gaan vissen op karper.
Helaas had ik geen wekker, en er was maar 1 optie !
De hele nacht gewoon wakker blijven tot dat het een beetje licht begint te worden.
Velen uren later is het eindelijk zo ver, en ik sluip mijn bed uit.
Ik gris nog snel mijn moeders der brood uit de keuken kast, en al snel ben ik onderweg richting het singeltje.
Eenmaal aangekomen hoor ik de vogels fluiten en het ochtend dauw glijdt rijkelijk over het singeltje heen een prachtig gezicht.
Voorzichtig sluip ik langs het singeltje op zoek naar een teken van karper, het duurt even maar dan vindt ik haar, zij licht half onder een klein bootje die in de singeltje licht.
Mijn geduld word ondanks ik haar gevonden heb aardig op de proef gesteld want de karper lijkt geen enkelen interesse te hebben in het aangeboden stukje drijvend brood.
Even lijkt ze verdwenen te zijn maar 3 minuten later verschijnt zij opnieuw, en neemt het drijvend korst tot zich.
Ik sla aan en het gedeelte waar ik vis veranderd in een zwarte kolk bad.
Niet veel later kan een voorbijganger een foto van mij en de gevangen karper maken.

Groetjes Sander

7 opmerkingen:

  1. Joooh Sander, Dit zijn ze. De herinnering schiet uit je harde schijf bij het zien van een oude foto. En dat is nou net een van de dingen waarom je uren en uren aan de kant verslijt. Daar kan elke visser denk ik wel over meepraten. Een nieuw aantrekkelijk watertje vinden is op zich altijd al leuk. En dan ook nog wat vangen. Ik zat lekker in het verhaal.

    Succes met jullie verhuizing. Groet, Michael

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Sander,

    Visvangsten van vroeger daar is het gelazer allemaal mee begonnen :) Leuk verhaal man.
    Zal ook eens zoeken in de oude doos, lekkere fouten kleren en kapsels op de foto's. Maar de karpers geven niets om mode :)

    Groet, Björn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey michael
    Deze 2 foto,s zijn mij een beetje heilig.
    helemaal omdat bij het 2e foto de singel met het beetje mijn wortels als visser/karper visser liggen !!!
    Bedankt en vang een dikke man.

    Hey Bjorn
    Haha jij slaat de spijker op de kop.
    Dat gelazer is hier inderdaad mee begonnen.
    die kapsel van de 2e foto dat was in die tijd in man haha

    Groetjes &vang een dikke mannen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Avontuur, avontuur, avontuur. Als kleine jongen draaide het daar al om en nog steeds is dat onze drift!

    Grtx,
    FER

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat klopt helemaal Fer al vergeet ik zelf soms waarom ik zo graag langs de water kant hang !

    Groetjes Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey boudewijn

    zo dacht ik er ook over !
    Het geduld was des tijds nog mijn grootste obstakel !

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen